Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.01.2013 00:42 - Мистерия! bTV с рекорден рейтинг, а не се гледа в половин България
Автор: patzolino Категория: Политика   
Прочетен: 2946 Коментари: 6 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ИЗТОЧНИК: www.plovdivutre.bg/2013/01/04/149327-misteria_btv_s_rekorden_reyting_a_ne_se_gleda_v_polovin_bulgaria


Медията я няма по Булсатком пък се радва на първо място...

Съмненията, че bTV продължава да манипулира рейтингите си и така да изнудва рекламодателите със своите тарифи като „медиен лидер“ се потвърдиха.

След като Булсатком отряза сигнала на групата, гледаемостта на bTV изобщо не е пострадала, сочат последните данни за първите дни на януари, пише novini.bg. Дори напротив. Оказва се, че bTV отново измества конкуренцията в целия праймтайм. Докато от медията и Булсатком преговаряха за нов договор за 2013г., bTV заливаше медиите с ПР-материали, в които обвиняваше сателитния оператор, че укрива абонати. Според телевизията пазарният дял на Булсатком е 35%, а придворни експерти бързо изчислиха, че операторът има 1 млн. абонати. Ако това е така означава, че всеки трети българин не може да гледа БТВ. Оказва се обаче, че рейтингите показват точно обратното.

Според данните от втори януари, когато сигналът на bTV е прекъснат, телевизията се радва на първо място още от шест сутринта. Телевизията има 29,44 % пазарен дял, което е два пъти повече от Нова телевизия, която има едва 12,03%. Сутрешният блок на bTV още със самото си начало е пазарен лидер, като малко преди 8 часа пазарният дял достига близо 40%. За сравнение в този час ТВ7 разполата едва с 8,62 %, а Нова телевизия със 7,53% дял. Поне според рейтингите. bTV сдава първото място едва за десет минути между 10.25ч и 10.35ч. за сметка на „На кафе“ по Нова телевизия. След това обаче скучната говорилня, която предлага продуцираното от новия любимец на Лили Иванова Георги Тошев „Преди обед“ отново изпреварва конкурентите си.

Най-голямата измама обаче започва в праймтайм пояса, където цените на рекламата са най-високи. BTV поема първото място още в 19.10 ч и не го изпуска чак до 2 през нощта. Пиковите стойности в рейтингите надхвърлят 44 % пазарен дял около 23.25, когато обичайно са рекламите преди финала на „Шоуто на Слави“. За сравнение пийпълметрията отчита, че конкурентите от Нова телевизия разполагат едва с 6,23% пазарен дял, а ТВ7 едва 2,83%.

След като Булсатком изключиха сигнала на каналите от групата на bTV, телевизията може да се приема с обикновена антена и по интернет. Така излиза, че бабите са извадили от долапите големите черпаци и калайдисаните тави, пригодили са ги за антени и доволно пляскат на душевните терзания на главните герои в захаросаните турски сериали. Подобен случай имаше още през 2005 г., когато заради профилактика на БТК бяха изключени предавателите, но това не попречи bTV да отчете чудовищен 70% пазарен дял и по този начин се оказа, че зрителите гледат като хипнотизирани черен екран.

BTV предлага рекламни тарифи основани на рейтинг точки, които са обвързани с часовите пояси и рейтинга, който притежават съответните програми. Ако обаче програмите не достигат до достатъчен брой зрители рекламодателите имат право да претендират компенсации. С поредната рейтинг-далавера от bTV обаче удрят с един куршум два заека. Хем изпълняват задълженията си по рекламните си договори, по които прибират милиони левове, хем са с развързани ръце да рекетират кабелните оператори да им плащат за всички програми на групата. Така всеки зрител ще бъде принуден да търпи провалените проекти bTV Cinema и bTV Action, защото от bTV не отстъпват от позицията си да искат продажба в пакет при това на тройно по-висока цена. Явно изнудването от екрана не е достатъчен повод за назначаването на проверки как се изчислява рейтинга и какво се случва на рекламния пазар. Поне докато еврокомисарят по телекомуникациите и медиите Нели Крус не се обади от Брюксел. А може би е време да се намеси и еврокомисарят по конкуренцията Хоакин Алмуния, за да стане ясно дали bTV не нарушава правилата за конкуренция, като дава бонуси на фирми, които не рекламират в други медии своите продукти. Защото очевидно в София нещата се променят само от от Брюксел се обадят. Историята го доказва.




Гласувай:
4



1. shtaparov - Манипулира ги така, както нейната ...
05.01.2013 01:25
Манипулира ги така,както нейната любима туркокомунистическа "партия" манипулираше резултатите от "избиранията" си!
цитирай
2. patzolino - Точно така, да.
05.01.2013 10:31
Имат опит хората и го прилагат на практика :)
цитирай
3. x2012x - Е ,как да не се гледа?
05.01.2013 12:28
Сигнала на БТВ се приема с обикновена антена в цялата страна и то напълно безплатно.
цитирай
4. patzolino - Което значи,
05.01.2013 13:38
че абонатите на Булсатком просто толкова са ги гледали и докато са ги излъчвали. Което значи от своя страна, че абсолютно закономерно изпадат от програмната схема, след като никой не ги гледа. Само не знам ер-малък Мафия Груп защо пискат толкова.
цитирай
5. plamen64 - БТВ
05.01.2013 14:46
БТВ е поръчкова медия и отдавна никой не я взема на сериозно. Тази медия работи с непроверена информация и успешно манипулира общественото мнение, взависимост от това кой какво и плати.
цитирай
6. patzolino - БТВ е поръчкова медия и отдавна н...
05.01.2013 16:03
plamen64 написа:
БТВ е поръчкова медия и отдавна никой не я взема на сериозно. Тази медия работи с непроверена информация и успешно манипулира общественото мнение, взависимост от това кой какво и плати.


Така е. Веселото е, че много си повярваха и сами си изкопаха гроба. Както твърди поговорката - кой каквото сам си направи, никой не може да му го направи.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: patzolino
Категория: Политика
Прочетен: 488323
Постинги: 156
Коментари: 261
Гласове: 355
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930