Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.10.2012 14:13 - Продължавайте да ползвате Фе(й)сбука
Автор: patzolino Категория: Политика   
Прочетен: 1191 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ИЗТОЧНИК:  www.trud.bg/Article.asp


Блогърът Богомил Шопов успя да купи данните на над милион души във Фейсбук за нищожната сума от $5.

Информацията в списъка с въведените данни, който Шопов е публикувал в блога си (вижте снимката), е събрана чрез приложения за Фейсбук и се състои единствено от активните потребители на Фейсбук, най-вече от САЩ, Канада, Великобритания и Европа. Има потребители и от други страни.

Списъкът е в компресиран формат на Excel, разпределен в 12 листа, върху всеки лист, съдържащ около 100 000 имейл адреси с име, фамилия и Фейсбук информацията за профила.

Така той успя да разкрие, че милиони потребителски записи от най-голямата социална мрежа се търгуват без проблем.

Според bTV Шопов е попаднал на сайта Gigbucks, откъдето е купил записите, за да ги провери. Оказало се, че в списъците блогърът открил имената и мейл адресите на много свои онлайн приятели.
 

Богомил Шопов вече е изпратил информацията до Facebook, откъдето са му обещали  разговор по Скайп.

image




А ето и още един интересен материал:

ИЗТОЧНИК: www.webcafe.bg/id_1108120862_Obama_i_Romni_vi_kupiha_na_kilogram_

Стратезите от предизборните щабове на Барак Обама и Мит Ромни твърдят, че имат достъп до безпрецедентно голямо количество информация за личния живот на гласоподавателите. Те смятат да я използват, за да повлияят на навиците им... или направо да ги дресират за разходката до урните чрез намеци, награди и заплахи - както го правят маркетинговите отдели на кредитните компании и големите магазини.

В дните до ноемврийския вот, милиони американци ще бъдат търсени по телефона от хора, които знаят плашещо много за тях. Тези хора, приятели на приятели или бивши колеги, ще се представят за доброволци на демократите или републиканците, или членове на независими политически организации.

Обажданията текат по сценарий, а списъкът с номера, които трябва да бъдат потърсени, се генерира от компютри, като преди това за всеки са отчетени данни като това дали и колко често посещава порнографски сайтове, има проблеми с изплащането на ипотеката, пие определени напитки, има приятели гейове или предпочита скъпите пътувания.

Гласът от другата страна на слушалката ще пита как гласоподавателя планира да прекара деня на изборите - кога ще гласува и как ще отиде до секцията. Според източници от двата щаба, самото задаване на въпросите кара хората да дадат своя глас.

След обаждането е много възможно да се появят и съобщения по електронната поща и в социалните мрежи за това колко пъти е гласувал всеки в квартала през последните години. Експертите смятат, че подобно публично „опозоряване" също намалява негласувалите.

Звучи ли ви страшно?

Двамата конкуренти за Белия дом са похарчили поне 13 млн. долара за събиране на данни само тази година, като тези пари са отишли в компании, които са разследвания от Конгреса заради съмнения за злоупотреба с личната информация на милиони хора.

„Не трябва да правиш своите аналитични усилия очевидни, защото ще изплашиш гласоподавателите", коментира човек от щаба на Мит Ромни. Затова и републиканци, и демократи официално отричат да нарушават личното пространство на американските граждани. Изрази като „най-високи етични стандарти", „над и отвъд законовите изисквания" трудно могат да откъснат вниманието от признанията на двата щаба, че са закупили демографски данни, в които се включват покупки, склонност към хазарт и пирамидални схеми, сексуални предпочитания и финансови проблеми. Освен това, двете партии правят и собствени проучвания чрез социалните мрежи.

Провеждат се експерименти с цел да се открие най-добрата формула за принуждаване на традиционно негласуващите да участват на вота. Така, например, регистрацията чрез Facebook профил в даден сайт може да се окаже възможност данните на потребителя да попаднат в компютърен алгоритъм, който търси сред приятелите му активист на съответната партия, който в последствие да се опита да го убеди да гласува.

Друга значително по-неприятна практика е разпространяването на предишната избирателна активност на отделните хора от даден квартал с цел да бъдат притиснати тези, които не харесат нито Барак Обама, нито Мит Ромни.

Въпросите за това какво американците ще правят в изборния ден всъщност нямат значение. Според психолози, важното е, че самото мислене за гласуването мотивира хората да пуснат бюлетина.

Смята се, че повечето експерименти в тази посока се правят при Демократическата партия, която има опит (а и голям архив от данни) със социалните мрежи от предишния вот през 2008 г. Републиканците, от своя страна, използват информацията най-вече при подготовката на послания към аудиторията.

Така или иначе, с наближаването на изборния ден хората на Барак Обама и Мит Ромни ще се държат все по-малко като представители на бъдещия най-силен човек на планетата и все повече като служители на някоя голяма верига магазини или кредитна компания.







Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: patzolino
Категория: Политика
Прочетен: 486118
Постинги: 156
Коментари: 261
Гласове: 355
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031