Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.08.2014 21:03 - Vivacom - Поредната рекетьорска компания
Автор: patzolino Категория: Други   
Прочетен: 3945 Коментари: 3 Гласове:
5

Последна промяна: 08.08.2014 10:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Когато преди 2-3 год. имах подобно изживяване с Евроком/Близу, си мислих, че е единичен случай.

Уви, не...

Днес получихме едно интересно писмо, в един "красив" червен плик, на който не пишеше нищо освен получателя (през онези специални "прозорчета", през които се вижда каренцето с получателя на писмото вътре). С тайна надежда се зардвах, че може би от БСП са ми пратили персонално писмо, с което да се извинят за всички мизерии, които успяха да сътворят за 1 година управление.

Оказа се, че е от Виваком. Както се казваше едно време в рекламата им - "За тебе е".

Вътре, с изненада прочитаме с големи червени букви - ПОСЛЕДНО ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ!

Останахме втрещени, тъй като с въпросната фирма нямаме нищо общо от 2011г. насам.

Към въпросната хартийка имаше абонатен номер (който след проверка в ePay се оказа, че е именно на фиксирания телефон, който имахме преди и закрихме през 2011г). Освен това се твърдеше, че не сме си платили задълженията към тях от 5.28лв.

По-надолу имаше един куп процедури по изземването на въпросните пари, в случай, че не ги платим доброволно.

И толкоз.

Нито дума за фактура, за произхода на това задължение - нищо.

Само някакви телефонни номера, на които цяла вечер никой не вдигна. Накрая отидохме с майка ми, която е закрила партидата преди 3 год. в клона на Виваком, където е подала молбата. Тогава са ѝ казали, че няма задължения към датата на подаване на молбата. Всички предишни сметки са били платени. (за съжаление не пазим молбата, все пак е от преди 3 год...).

На място в офиса на Виваком едно момиче направи справка и ни развъртя разни теории, че към въпросната молба имало клауза, която се казвало, че към момента на прекратяване на договора следвало да се получи още една фактура за изравняване на сметките. Такава фактува обаче нито сме получавали, нито сме виждали.

След известни спорове извадихме и си платихме въпросните 5.28лв. (въпреки, че не ми е ясно, как всички фирми с разни "задължания" се сещат за тях точно 3 год. след настъпването на задължението, ако такова изобщо е имало).

След като се прибрахме вкъщи ме хвана огромен яд, че платихме сумата. Причината за това е, че след като те имат претенции за неплатени задължения някак е редно да го докажат, нали така? Ние на практика не видяхме нито фактура, нито някакъв друг документ, удостоверяващ въпросната такса. Просто някаква сума нахвърляна на някакъв лист, сложен в червен плик. И ние будалите тичаме да си оправяме сметките...

Бесен от цялата ситуация се свързах с Комисията за защита на потребителите. Учудващо се свързах с тях в 20:30ч. (само за справка, цяла вечер не ми вдигна никой нито на централата на Виваком, нито в офиса, в който ходихме лично). Човекът ми обясни да си взема всички документи (листчето + фискалния бон от плащането) и да отида на място при тях, за да подам жалба.

Питах го дали не е късно, след като вече сме платили (един вид сме съгласни с въпросната такса). Той каза, че не е и на място ще мога да се консултирам със специалисти.

Смятам в петък да свърша тази работа и да ги гоня до дупка евтините тарикати от Виваком. Просто ми писна в тази наша "държава" всеки да ни има за дойни крави и да ни мачка кой както намери за добре.

Ако някой му е интересно от развитието на случая е добре дошъл в петък пак в блога ми, където ще публикувам новини по случая.

Изводът е - пазете си и майчиното мляко, защото не се знае в кой момент на кой идиот ще му хрумне да оспорва роднинската ви връзка :) Все пак в 21-ви век, векът на информационните технологии, най-важното си остава добрата стара бумащинка.

ОБНОВЕНО НА 7.08.2014г. 13:00ч.
Най-накрая успях да се свържа с оператор. Първо, че не искаха да обсъждаме такива неща, когато не присъствал титуляра (!?!?), но в крайна сметка ги питах могат ли да ми извадят и покажат фактурата, чрез която твърдят, че имам задължения към тях. Момчето каза, че понеже било много назад във времето и нямало как да стане това.
И аз пак питам и пак няма кой да ми отговори - като няма фактура, как по дяволите си позволявате да ме държите отговорен за някакви задължения? И как за да съм сигурен, че такива задължения наистина съществуват. Че то така утре може да дойде фирмата Х, с която нямам нищо общо от 10г. и да ми представи летяща хартийка, на която пише, че им дължа 7000лв. Какво правим тогава?

Целият казус се надявам да намери решение утре в Комисията за защита на потребителите. Или поне да се задвижат нещата по връщане на парите, които им дадохме и закриване на случая. Това за мен си е чиста гавра!




Гласувай:
5



1. whitebarde - !
07.08.2014 00:08
аз го имам същия проблем, само, че за разтрогнат договор за интернет. Обясниха ми че дължа едни 18 лв, защото 1. плаща се следходно, 2. аз като съм си бил подал уведомлението за разтрогване на договора, не трябвало да се разкачвам и да минавам на друг доставчик, а да стоя при тях- те ми били "предоставяли услугата" още 1 месец в който разбираш ли, аз можело да се откажа и да си остана при тях. И другото- не си бях платил интернета, минах на друг доставчик , понеже вивакомския е бавен и прекъсва. Те ми го спряха за неплатена сметка и после ми цъфнаха с фактура , за времето което е бил спрян. Викам- аджеба, за какво тая фактура за спрян интернет? А от Виваком отговарят: "Няма значене, господине , че интернетът ви е спрян. Услугата е актвна, такската ви е за нея. А това, че вие не искае да я ползвате си е ваш проблем, таксата си върви- платете я и ще ви пуснем интернета.."
цитирай
2. kostas - Много скоро ще разберат и от мен ,
07.08.2014 01:24
къде серат гладните !!!
цитирай
3. patzolino - аз го имам същия проблем, само, че за ...
07.08.2014 09:29
whitebarde написа:
аз го имам същия проблем, само, че за разтрогнат договор за интернет. Обясниха ми че дължа едни 18 лв, защото 1. плаща се следходно, 2. аз като съм си бил подал уведомлението за разтрогване на договора, не трябвало да се разкачвам и да минавам на друг доставчик, а да стоя при тях- те ми били "предоставяли услугата" още 1 месец в който разбираш ли, аз можело да се откажа и да си остана при тях. И другото- не си бях платил интернета, минах на друг доставчик , понеже вивакомския е бавен и прекъсва. Те ми го спряха за неплатена сметка и после ми цъфнаха с фактура , за времето което е бил спрян. Викам- аджеба, за какво тая фактура за спрян интернет? А от Виваком отговарят: "Няма значене, господине , че интернетът ви е спрян. Услугата е актвна, такската ви е за нея. А това, че вие не искае да я ползвате си е ваш проблем, таксата си върви- платете я и ще ви пуснем интернета.."


Горе долу същите хуйни и на нас ни твърдяха. Че дори в самата молба за прекратяване си пишело (защо ли не ни извадиха една такава да прочетем дали наистина пише..), че щяло да последва фактура, която е трябвало да си платим... (такава фактура нито е идвала на пощата, нито в ePay, където редовно си плащам всички сметки). А на практика молбата за прекратяване се пуска в месец, за който е платено... Не знам за какъв прошляк ме имат да не си платя 5 скапани лева, ако е имало известие за това. Най-малкото е щяло да ходим да се разправяме още тогава, а не след 3 год., когато вече никой няма и спомен за това какво се е случвало тогава...
Изобщо, педеращината в тая държава е на всеки ъгъл. Все пак смятам да не им се размине толкова лесно.

Лошото е, че са такива путьовци, че втори ден звъня като откачен на телефоните дето са ми плеснали на писмото, които са официалната централа на Виваком и никой не ебава да вдигне. Явно толкова им струват услугите.

Поне ще знам къде НИКОГА при НИКАКВИ условия да не ходя повече (не че и имах намерение, но вече ще знам да правя "реклама" и на приятели и познати за това що за стока са тия говеда).
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: patzolino
Категория: Политика
Прочетен: 488687
Постинги: 156
Коментари: 261
Гласове: 355
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930